Everything About Me

My photo
爱发呆的双鱼座。

Monday, June 29, 2009

我爱妈妈

如果你明天就要进手术室
让医生在你身上开刀
你会如何

你还能不能
若无其事的睡觉
开开心心的跟女儿聊天
准时载儿子上下课
坐在电视机前看得津津有味
如常的煮比往常丰富点的晚餐
做着
跟平常一样的事?

你能不能
不担心
不害怕
不担忧
不畏惧
不紧张

你能不能
不去想

我知道
我不能

可是
这些事
妈妈能
我这生最爱的女人
她能

其实
我知道
她会怕
会紧张
会担忧

可是
她把坚强开朗的一面
展现在家人面前

还记得
上次在医院时
妈妈眼红红
手脚冰冷
手指微抖
却硬撑
因为冷气太冷了
她就是这样
口是心非
很可爱

发觉
妹妹和我
长得越大
就越爱粘妈妈
应该说
越厚脸皮的
把对妈妈的关心和爱
展现出来
在我们家
母亲节
妈妈会收到礼物
父亲节呢
就有时才会准备礼物

妈妈
明天要加油哦
很快就没事了
我们一家都爱你
我们会陪在你身边的


6 comments:

fake princess said...

dun worry! ur mama will be fine!
god bless ur mama~ :)

ivy said...

ur mum is pretty aye.. =)
hope everything go on well for her

Ivan Ng Yu Yuan 黄昱渊 said...

she'll be okay.
will pray for her dun worry.

Deep Autumn said...

since every1 is blessing auntie...sure she will be all right...Gods are always do good to nice ppl...Buddha = God...well...don't take so much tension to yourself...Amitabha

meihui said...

a Great thank you to all my dear friends..my mama is ok now..Thank Buddha,she din feel much pain..and Thanks for the blessing...may you all be happy always too..muax~

suyee said...

god bless aunty pretty..